söndag, juni 02, 2013

En mycket mycket pigg sjukling

Sovmorgon tog jag idag och sen var det bara att gå till dukat bord och äta en god frukost med hembakat bröd. Lyx!!!

Jag och Birgitta tog oss en promenad runt byn. Riktigt varmt så Neo led lite men var pigg och orkade hela vägen när han fick ett svalkande bad på halva vägen. Vinna var såklart kvar på gården med Lasse och Henke.

När vi kom tillbaka blev det lunch och fika och sedan fokuserades vi oss på hundvård. Först klippte jag Henke och sedan tänkte jag raka Neo men det funkade inge vidare så vi friserade honom istället. Tunnade ut pälsen en del, friserade svansen, rumpan och öronen och avslutade med att klippa klorna.

Humla fick också öronen friserade och klorna klippta. På vinna blev det bara kloklippning för hon har ju så lite päls. Borde dock ha ansat lite bakom öronen såg jag sen men men…

Henke och Lasse höll på med poolen nån timma medan hundarna sov i “buren” och jag och Birgitta solade.

2013-06-02 14.18.39

Blev en glass innan vi åkte hem

2013-06-02 15.06.48

När vi kom hem klippte Henke medan jag dammsög och torkade golvet sedan monterade vi upp hundgården. Lite för ojämn backe gör att vi inte kan ha hundarna där ännu men det hade jag ju inte tänkt heller så länge Vinna inte är helt återställd. Vi måste ju dessutom fixa ett hundhus och bestämma platsen där hundgården ska stå. Nu får det stå på mitt förstahandsval så får vi se om det känns ok så får vi ta tag i hundhusbygget sedan.

Till middag blev det grillat och sedan hamnade vi framför tvn en stund innan det var dags för att göra kväll….

Inga kommentarer: