torsdag, juni 06, 2013

Sveriges nationadag

Började dagen med en riktig sovmorgon, lite väl länge skulle det visa sig för det blev lite stressigt på slutet… Hann i alla fall med att cykla 5km med Humla medan Henke gick med Neo och Vinna. När jag kom tillbaka var Lasse och Birgitta och lämnade över en vimpel till flaggstången som varit tom sedan vi flyttade in. Mycket passande inflyttningspresent på Sveriges nationaldag!

korsvimpel

Efter att jag gjort mig i ordning och vi handlat lite så åkte vi till Ljusdal för att köra en reunion.på Torsdagsklubb som var en företeelse vi hade när jag just flyttat till Hudik. Varje torsdag träffades vi nämligen på ett ställe som hette Bruns efter jobbet. Där käkade vi en Club Sandwich och tog en öl/cider och satt och snackade och “spanade” Blinkar Det är många år sedan nu och alla är utspridda över landet men i dag skulle vi altså träffas igen…

Vi möttes på Pomenanshuset och provsmakade italienska läckerheter och tittade på omgivningen och alla växter de har där. Mycket mysigt ställe om ni inte varit där tidigare så kan jag varmt rekomendera det. Ni kan läsa mera om Pomeranshuset här

2013-06-06 13.31.482013-06-06 13.32.08-22013-06-06 13.32.40

Efter det så åkte vi hem till Kicki och Henrik i Sjövästa och grillade korv vid deras damm.

När ytterligare några personer anlänt blev det lite lekar i form av krocket, ritlekar och gissalekar. Mycket trevlig och vädret var det bästa tänkbara. Skulle gissa att det var årets hittills varmaste dag. 

Senare på eftermiddagen blev det tacos och sedan kladdkaka. Vi satt ute till efter 10 och det är definitivt första gången i år.

2013-06-06 14.48.22DSC_5378DSC_5379DSC_5380DSC_5381DSC_5382DSC_5383DSC_5384DSC_5387DSC_5392

Kvällen avslutades inomhus och vid midnatt styrde vi bilen hemåt och var hemma strax före 1 och då blev det tack och godnatt direkt för min del medan Henke satt framför tvn en stund.

Inga kommentarer: