onsdag, juni 05, 2013

En fredagkväll på skjutbanan en onsdag

Så var det onsdag och eftersom jag är ledig resten av veckan så känns det som fredag vilket inte är helt fel…

Dagen präglades av solrieskrivelser men sen dyker det alltid upp lite annat smått och gott.

Vinna satt i bilen hela förmiddagen sen fick hon rast sig i parken innan hon fick vara med mig på jobbet mellan 13-17.

Nr jag kom hem från jobbet gick jag en sväng med vovvarna innan jag tog bilen upp till skjutbanan men då fick bara Humla och Vinna hänga med. Pratade med lite folk som var och sköt på skeetbanan. Det small en hel del från älgbanan också men dig var jag aldrig. Ligger 75 m längre in.

Satt och kollade lite när två tävlingssköt lite och gick sedan en promenad då både Humla och Vinna tyckte att det var lite väl kul att se på lerduvor som flög omkring.  Humla fick gå lös fot medan Vinna som ska vara lugn fick gå kopplad. Det är lite lustigt för Vinna blir lite låg när hon hör skott på avstånd. När vi kommit 30m från skjutbanan sjunker svansen på Vinna och är så hela promenaden på ca 150m, När vi sedan vänder tillbaka och kommit 30 meter från banan så åker svansen åter upp så att den nästan ligger på ryggen. Märkligt? Kommer att åka tillbaka fler gånger bara ändå för det känns som att Vinna alltid vill fatta var det är hon hör för att vara helt trygg. Skott på avstånd har hon inte riktigt kopplat ihop med skott så jag tror att det är därför hon är lite skeptisk.

När jag kom hem hade Henke gått med Neo och förberett maten. Blev grillat idag! Vilken bra fredagkväll det blev trots att det bara är onsdag! Blinkar

Inga kommentarer: