fredag, augusti 23, 2013

Bröllopsdagsfirande

Idag vid lunch kände jag att det inte funkade att läsa den rapport som vi är remissinstans för när det gäller bekämpningsmedelsförordningen, Satt aldrig sammanhängande och läste utan blev hela tiden avbruten. Så istället jobbade jag på till klockan 13 och åkte sedan hem på lunch. Tanken var att jag skulle läsa efteråt men tog först lite friskvård. Det var så skönt att jag blev ute i två timmar. Gick 6 kilometer, plockade kantareller med tre hundar i koppel då vi hade 2 älgar inom 100m hela tiden. Lite besvärligt men det gick!

När jag kom hem var jag sliten… Halvslumrade i soffan tills Henke kom hem. Lite halvont i skallen hade jag också men piggade på mig efter en stund.

Vi skulle fixa lite god middag idag för att fira vår Bröllopsdag men vi hade inga pengar att åka och handla för så vi tog det vi hade. Måste säga att middagen blev allt annat än fattig!!!

Först fyllde vi krustader med banan och ädelost som vi gratinerade i ugn. Öppnade en flaska äkta champagne och njöt.

2013-08-23 19.08.29 

Till förrätt gjorde vi löjromstoast… en på rostat bröd och en på tunnbröd. Mums!!!

2013-08-23 20.19.42

Varmrätten blev en fläskfilégryta med röd och grön paprika, banan, curry och grädde som gratinerades i ugn med västerbottenost. Till detta serverades friterad klyftpotatis som vi gjort själv genom att först baka potatis i ugn, klyfta och sedan fritera klyftorna.

2013-08-23 20.52.53

Till efterrätt blev det kaffe och Napoleonbakelse eftersom vi hade en stor bit kvar sedan i onsdags.

2013-08-23 22.15.11

Inga kommentarer: