lördag, augusti 10, 2013

En ny titel till Humla och ett steg närmare för Vinna

Idag blev det en ganska tidig morgon för att köra upp till Kramfors där jag Kattis och Lisa skulle tävla rally och sova i stuga över natten för att sedan tävla igen på söndag. Lisa hade med sig Fritz och Focus, jag hade såklart med både Vinna och Humla och Kattis hade Gizmo. Alla hade chans att ta hem nya titlar under helgen om det ville sig väl… Å det skulle det visa sig göra för alla fem hundarna. Dessutom var det fler Hudikekipage som var med och tävlade, bla Fanny med Axa, Sofia med Vegas och Zacke och Jenny med Dexter som alla fick fina poäng och kvalificerande resultat.

Humla gick väldigt fint men jag trodde jag skulle få nått avdrag för att hon duttade mig i handen några gånger men det visade sig vara fel för när det var dags för prisutdelningen så visade sig att jag och Humla delade förstaplatsen med Kristina Blid och tollaren Arwen och vi hade båda 100p. Tollare i topp!!! Båda Humla och Arwen fick dessutom sitt tredje kvalificerande resultat och därmed titeln RLD F

DSC_6455

Vinna gjorde en bra runda när jag tabbade mig så vi fick en felövning då jag tappade henne på fel sida av en kon men vi slutade ändå på 80p.

DSC_6468

Även övriga Hudikekipage fick kvalificeringspoäng idag så i morgon hoppas vi på fler nya fina titlar.

DSC_6442 DSC_6443DSC_6444DSC_6445 DSC_6448DSC_6470DSC_6471DSC_6475 DSC_6477DSC_6478DSC_6480DSC_6481 DSC_6485DSC_6487 DSC_6488DSC_6493 DSC_6499DSC_6507 DSC_6510

Hade tänkt stryka Humla men valde istället att flytta upp henne till Avancerat men vi får se om vi stryker henne i morgon. Jag har bara provat högerhandling en gång och jag fick henne inte att gå på höger sida… Ja ja det är morgondagens problem…

När tävlingarna var slut åkte vi in till Kramfors och käkade en pizza innan vi åkte till campingstugan. Där blev det uppackning och en promenad innan vi säckade ihop i en stol med ett glas vin och hundsnack!

DSC_6514DSC_6515

Lisa bjöd dessutom på Ost och kex men vi var alla trötta så det blev en ganska tidig kväll.

Inga kommentarer: