söndag, augusti 25, 2013

Grattis Vinna 2 år!

DSC_9600b 2013-07-08 10.37.22-1

Hur firar man en tvååring då? Jo,,, Började med en promenad tillsammans med Klara och sedan solade vi lite på gården tills Jonas kom för att hämta Klara. Jag slappare lite medan Henke åkte stack iväg och sprang men sen åkte jag till båten för att träna lite med Helena. Hmm med vilt 1 månade efter löpet… Inte så lovande!!!

Började med Etta och Humla som är snälla med viltet. Humla var gnällig men i övrigt i bättre skicka än på länge… Kan ju vara viltet för hon markerade, använde näsan och lyssnade på mina signaler. Gäller att se det positiva å så jobbar vi vidare och bygga upp henne igen och hoppas att frustationsgnället försvinner. Hoppas på en hel del jakt i höst…

DSC_6627DSC_6630DSC_6631DSC_6633DSC_6634DSC_6640DSC_6651DSC_6653DSC_6656DSC_6657DSC_6659DSC_6661

Så var det Vinna. Hon fick för första gången apportera vilt i vatten. En riktigt äcklig and men så far inga problem… Men när hon kom iland la hon ner den och då var det kört. Nog för att den var död sedan tidigare men sliter man av halsen så är man i alla fall riktigt säker på att den är död… Hmmm vi provade med en trut istället och den var hon snällare med dessutom tog jag emot vid vattnet denna gång för att inte riskera nått….

Helena hade lagt ut söket som Humla och Etta fick. Nu ville jag att Helena skulle hålla koll i söket och att Helena hängde med ut i söket både störde och hjälpte. Hon hängde med Helena men låste sig samtidig till henne så söket blev inte bra. Vilthanteringen däremot var det inga problem med. Snabba och rejäla grepp och leverans i hand!

Markeringarna gick också OK. Markerade bra, använde näsan bra men gränsfall att bli lite hård på viltet nu. Vi skyndar långsamt!!! Blev inte så mycket bilder på Vinna då jag fokuserade på henne och hennes vilthantering.

DSC_6665DSC_6669DSC_6672DSC_6675DSC_6678DSC_6680DSC_6682

Var så trött på kvällen att jag somnade redan vid 21-tiden efter middagen

Inga kommentarer: