söndag, augusti 11, 2013

På håret!

Hmm idag var det verkligen inga prestationer att tala om…. Steg upp klockan 8 och packade ihop och åt frukost och sen åkte jag. Kattis och Lisa hade inte samling förrän två timmar senare så de var snälla och stannade och städade ur stugan. Tränade lite högerhandling med Humla så jag bestämde mig för att inte stryka mig trots allt för nu fick jag henne i alla fall till rätt sida… Ja ja vi får väl se…

Vinnas bara innebar mycket transporter och det är vår svaghet men vädret var istället med oss och det var soligt och fint. Vinna var med bättre idag men vi missade ett av STÅ gå runt så det gav direkt 10 minus sedan hade vi tydligen en hel del Fys. (duttar i handen när hon sätter sig i fotposition) vilket ger –3p varje gång. Hade trott på ett resultat runt 78 men det visade sig vara sämre och vi var klarade oss precis med 70p. Phu! Det innebar uppflyttning till avancerat klass… Blinkar

DSC_6523bDSC_6524b DSC_6526bDSC_6527bDSC_6531bDSC_6532b DSC_6533bDSC_6534b

Humlas första runda i avancerad blev en katastrof och hon gjorde knappt nått av högermomenten korrekt utan sökte sig hela tiden till vänster sida å då blir det fel övning (-10p) vilket hände hela 5 gånger och då rök 50p så ni förstår... Fick dessutom ett fys och ett nos så det blev minimala 46p… Herre jösses!!! Ja ja har ju inte ens fått henne till höger sida förr men nu fick jag i alla fall det även om det var svårt att hålla kvar henne där.. Vi får träna lite helt enkelt men nu tror jag inte att det blir några fler Rallytävlingar i år…

Hade tänkt åka efter detta men då var det ju Lisa och Frillan så det villa jag ju se. Såg hur fint ut som helst idag så det skulle bli fina poäng. Precis efter Lisa gick Kattis in i Mästarklass så det var jag ju tvungen att se och även det såg bra ut och det visade sig vara så också… Nu var det bara Lisa och Focus kvar så då stannade jag och såg dem också och även de gjorde en fin runda i SPÖREGN! Det verkligen vräkte ner när de startade men det såg fint ut. Både Kattis och Lisa fick sitt tredje kvalificerande resultat i dag så de är nu RLD M, Frillan fick sitt tredje kvalificerande resultat i Avancerat så han fick titeln RLD A och Vinna fick ju sitt RLD F idag. Humla fick ju sitt RLD F i går med en avslutande 100 runda!

2013-08-11 20.43.27

På vägen hem stannade jag till på Biltema och köpte några förpackningar kompostgaller vilket alltid är bra att ha. På vägen hem vräkte regnet ner och när jag kom till Hudik blev det alldeles svart och det åskade och blixtrade. Henke skulle beställa mat som jag skulle hämta men det funkade inte att ringa till restaurangerna så jag åkte dit, beställde och tog sedan med det hem.

Orkade inte med så mycket mera än att äta mat och slappa lite i soffan innan jag somnade…. Det tar på krafterna att sova borta verkar det som …

Inga kommentarer: