fredag, augusti 30, 2013

Dag 2 och helg igen…

Sovit i “logement” och ändå sovit bra, härligt!  Uppstigning klockan 7 för frukost och sedan var det jobb från klockan 8. Nästa mål på schemat skulle nås innan hemfärd och då är det bara att sätta fart.

DSC_6777

Förutom jobb har verkligen dagarna präglats av god mat och mycket förtäring generellt. Idag var det en pastasallad med lufttorkad skinka och fetaostcreme mums!!! Lägg till lite rester så blev det en trerätterslunch med soppa till förrätt, pastasallad till “varmrätt” och kladdkaka med glass till efterrätt…

Klockan 15 var vi färdiga men det skulle ju städas också men det går ju fort när man är många och inte skitat ner… Otroligt att precis varenda kotte var med på denna tillställning. Detta är Norrhälsinge miljökontor!

DSC_6781b

På vägen hem stannade vi till och hämtade lite änder hos Henry och dessutom gick jag och Maggan upp på jobbet och lastade ur all mat och dator, kanon mm som vi haft med oss. Kom inte hem förrän klockan var närmare 18 då jag dessutom stannade till och köpte en pizza till Henke. Jag var för mätt…

Efter att ha packat upp och gjort en handlarlista så skjutsade jag Micke och Henke till pokerkvällen sedan åkte jag och storhandlade på Ica. En snabb viltträning med Vinna blev det också men bara på gården. Å ja… matlusten finns kvar även om anden fortfarande lever… Visar tändernaHumla däremot är såå fin med viltet…

DSC_6785DSC_6786DSC_6791DSC_6797

Kvällen blev i övrigt lugn. Lite fotofix och sedan var jag ju tvungen att se Broadchurch som jag missade igår.

Inga kommentarer: