måndag, oktober 28, 2013

Igen och ökade till och med…

Nu är det mörkt när man kommer hem. Jag hatar att gå promenader i mörkret sedan jag fick Vinna. Med Humla och Neo har jag kunnat gå i skogen och ha hundarna lösa så att de fått röra sig precis som de velat. Den tiden är förbi sedan Vinna kom. Kommer inte att gå med henne lös i skogen i mörkret förrän snön kommer som begränsar hennes rörlighet lite och som dessutom ger mig lite förvarning om nått djur rört sig i vår väg. Hur som helst så passar det desto bättre att ta en löprunda och det kanske var därför som det gick så lätt. Så lätt att jag faktiskt utökade rundan något så den totala distansen idag blev 4,2km och jag hade kunnat springa längre Blinkar

Henke gjorde under tiden en soppa. Idag blev det Morotssoppa med surdegsbröd och västerbottenost. Mums!

På kvällen blev det lite tvätt, en dusch och en varm kopp glögg.

Någon storm a´la Simone kunde vi inte ana men rapporterna från södra sverige var många så där passerar den verkligen inte obemärkt fram. När man sitter hemma i tryggheten så känns det nästan spännande att i morgon få höra vad stormen har orsakat… Hoppas bara att det inte blir nått allt för allvarligt!!

Inga kommentarer: