tisdag, oktober 22, 2013

Provtagning inledd…

På jobbfronten påbörjades provtagningen av Iggesund Hårdkroms fastighet. So far so good får man nog lov att säga men vi får naturligtvis vänta tills allt är klart oh vi ser vad provtagningen ger.

Vädret har fullkomligt slagit om från att ha varit en så underbart vackert och fint hela hösten så blev det idag mörkt, grått och spöregn. När såna här dagar önskar jag faktiskt att det var några minusgrader och snö istället. Fy för mörker och regn….!

Henke hade gått en kortis med hundarna när jag kom hem och idag fick de nöja sig med det… Istället blev det lite tassvård för Humla och Vinna och sedan fick de också lite lätt träning inomhus. Med Vinna tränade jag återgångar, dvs att hon skulle ligga kvar när jag kommer tillbaka och ställer mig bredvid henne. Tror ni hon resten sig nån gång? Inte en enda å då gjorde jag övningen i flera omgångar, totalt 15 återgångar. Ja ja hon kanske fattade vid förra träningen på klubben. Vi får väl se…

Körde också lite skiften sitt, ligg a´la fjärrdirigering. Bara på nära håll men det fungerade mycket fint!

Med Humla försökte jag ändra belöningsformen i fjärrdirigering genom att lägga en godis mellan framtassarna istället men det fungerade verkligen inte bra. Nä det får bli bakom eller från mig… Då gick det riktigt riktigt bra

Inga kommentarer: