fredag, oktober 25, 2013

Tjoho vad skönt med helg!

Jobbade på som vanligt idag. Udda dag måste jag säga men alla möjliga konstiga ärenden som egentligen inte gav några ärenden utan bara innebar jobb…. Hur som helst så avslutades dagen med en anmälan om utsläpp i hamnen. Jag och Kenneth begav oss ner och det visade sig vara något som såg ut som färg i vattnet. Vi hämtade utrustning för att kunna ta prov och det vi kom fram till var att det faktiskt inte var någon färg utan helt enkelt en ovanligt sen algblomning. Så här såg det ut:

2013-10-25 15.58.12

När jag kom hem så hade Henke förberett en pizza men först så gick vi en promenad med hundarna. Jag hade gått en lite längre skogssväng på lunchen så ikväll gick vi istället genom byn och ut på täkterna.

Pizzan intogs och sen åkte Henke och spelade poker medans jag var duktig och förberedde lite SSRK-bokföring. Konstaterar att jag inte bokfört något överhuvudtaget i år så jag måste sätta mig och lägga in allt nån dag. Nu är i alla fall allt sorterat och samlat och det är ju ett steg i rätt riktning.

Senare på kvällen ringde Anette och det blev ett långt samtal i ca 2 timmar. Man kan prata mycket om hund men synd ändå att vi bor så långt ifrån varan. Hade varit mycket roligare att träffas och prata eller till och med träna kanske. Hoppas det blir en kennelträff nästa år Anette!

Henke kom hem precis när jag började bli som tröttast så jag var inte vaken så mycket längre utan somnade nog en halvtimma efter att han kommit hem.

Inga kommentarer: