lördag, oktober 26, 2013

Riktig färg

Sov riktigt dåligt i natt, i alla fall på morgonkvisten. Vaknade vid 5 tiden och kunde först inte somna om så jag låg nog vaken i en timma. Somnade till sist i alla fall men vaknade igen vid 06:30 och låg nog vaken ytterligare en timma. Vaknade till vid 8 men somnade om och vaknade av att telefonen ringde vid 08:40. I går trodde vi ju att det var färg i hamnbassängen och idag visade det sig att färg hade släppts ut. Eller ja… Målar man taket på ett hus med vattenbaserad färg när det är ganska kallt ute och när det dessutom är sagt att det ska regna lite varje dag. Ja då leder det till färgutsläpp och dessutom måste man måla om huset igen. Klumpigt kan jag tycka!!!

Hur som helst så blev det ett besök till stan på förmiddagen efter att frukosten intagits. Ingen färg hade runnit ut till Lillfjärden i alla fall och inte heller hade det nått till den brunn som ligger alldeles före heller. Men det finns ju fler brunnar på vägen så jag ringde till Tekniska Jouren så det slutade med att spolbilen åkte ut och tömde brunnen vid huset och kontrollerade övriga brunnar längst vägen.

2013-10-26 11.31.15

Efter detta lilla helgjobb tog vi en tur på stan, XYZ-maskin och Maxi innan vi åkte hem.

Jag tog en LÅNG promenad medans Henke fixade med båttäckningen av båten. Jag var ute och gick i en och en halv timma. Totalt 5 kilometer men jag gick de sista 45 minuterna i bäverlandet å eftersom det är mycket rådjur i det området ville jag ha hundarna, eller i alla fall Vinna kopplad så det var fruktansvärt att ta sig bra. Hade varit svårt själv men dessutom med hundar i koppel så var det inte lätt. Stockar, grenar och omkullvältna träd i kombination med en slingrande bäck och massor med hala stenar. Phu! Skön promenad var det i alla fall och dessutom hittade jag en ny runda som jag kan gå men nästa gång undviker jag bäverlandet och går på sidan om…. Karta från Runkeeper…. Glömde så på den när jag gick hemmifrån så första biten från huset är inte med.

Karta

När jag kom tillbaka började vi åter igen gräva där lyktorna ska sitta. Grävde till ytterligare en lykta, den fjärde av sex och dessutom den bit där elanslutningen ska dras så det blev nog en 10 meter. Tungt som stryk är det och vi kämpade dessutom med en STOR sten som höll på att ta knäcken av oss. Men skam den som ger sig, nu ligger den vid sidan om sen får vi se vart vi ska lyckas flytta den sen.

Svettiga och med ryggont gick vi in och satte oss i soffan med en drink och bara slappade en stund, tog en dusch och gjorde sedan mat, ikväll blev det tacos igen. Vet inte varför men jag blev nästan illamående när vi stod och lagade mat men det försvann lite senare på kvällen tack och lov.

Inga kommentarer: