söndag, november 10, 2013

Det var på håret

Idag blev det storstädning på förmiddagen. Dammsög, dammtorkade och torkade golven å det var verkligen på tiden…

Precis när jag var färdig kom Gunilla som planerat för att gå en lång skogspromenad. Det var länge sen Vinna fick röja så mycket men jag blir fruktansvärt förbannad på hennes beteende vid första mötet. Igår var hon tuff på gamla Aya som kom och mötte oss när vi tränat och idag när labbarna släpptes in på gården skulle hon trycka ner dem också. Det lägger sig efter ett tag men det är som att hjärnan får frispel vid första anblicken… Hur som helst så fick vi en härligt lerig promenad där hundarna verkligen fick göra av med all sin energi. Det blev totalt 1,5 timma och jag hade absolut kunnat gå mera… Nästa helg blir promenaden ute i Saltvik.

Efter en kopp kaffe så åkte Gunilla och jag hade tänkt gräva till den sista lyktan men alla grejerna var bortplockad så jag skippade det. Bestämde mig istället för att måla de nyinköpta stolarna. Bytte om och hämtade in färg och då kontaterar jag att alla rollers är slut. Jaha… Blev en blogguppdatering istället och det var ju bra det!

Innan maten kom jag inte undan längre. Har ju bara sprungit en gång denna veckan så det var sista chansen idag och det gick helt enkelt inte att skjuta på turen längre. Såå det vara bara att byta om och sela på hundarna… 3,8km löpning senare så blev det middag med små krustader till förrätt och sedan grillad innanlår till varmrätt. Mums mums var det!  Köttet vi fick denna gång var nått alldeles utöver det vanligt. Väldigt väldigt mört och bra!!!

På kvällen såg vi Solsidan, både förra veckans avsnitt och denna veckans…

Nu är det bara att ladda inför kommande vecka som kommer att bli intensiv när det gäller inspektioner. På kvällsfronten är jag helt oplanerad så denna veckan ska jag hinna med både löpning och förhoppningsvis ommålning av möbler. Blir bra det!

Inga kommentarer: