söndag, november 24, 2013

Sköna söndag…

Vaknade i soffan klockan 05:30, Oups! Full fart till sängen där det såklart var fullt men de flyttade snällt på sig när jag kom.

Vaknade sedan vid 08:30 och hade fuktansvärt ont i skallen och mådde lite halvdåligt. Tog en tablett och försökte somna om men det gick väl sådär…. Låg gjorde jag i alla fall…

Vid 11-tiden fick jag i alla fall i mig lite te och skorpor och sen tog vi en promenad med hundarna ute på täkterna. Lite blåsigt och ganska mulet var det idag men skönt att komma ut ändå när man inte mår på topp. Efter promenaden hade jag piggat på mig så jag tog med Vinna och tränade lite dirigering. Gick lite sådär… Ibland när jag skickar henne så stannar hon efter bara några meter. Väntade ut henne och skickade om flera gånger så på slutet gick det bra.

Stopp sitter inte som det ska! Hon stannar till men väntar inte på nästa kommando utan börjar istället jobba på egen hand. Hmm vi har en del att träna på i vinter!

När jag kom hem la jag mig för jag frös och kände mig hängig. Piggade på mig efter nån timma så för att hinna ut ytterligare en sväng innan det blev mörkt så gick vi en skogspromenad med alla hundarna. Härligt, två helt OK promenader och dessutom lite dirigeringsträning med Vinna. Hundarna nöjda!

Till middag blev det Tariyakilax med ris och en varm sallad med gurka, mango och sockerärtor. Mums!

DSC_0255

Inga kommentarer: