fredag, november 08, 2013

Nya stolar

Hade planerat att sluta tidigt idag för att få lite dagsljus och kunna träna lite hund. Så blev det också men det också helt ändrade planer. Jobbade på fram till klockan 14 med undantag för en kort lunchpaus då jag kastade i mig en macka.

Åkte hem och gick en kort skogspromenad med hundarna. Gick sedan hem med Neo som absolut ville sitta i bilen. Tog med tjejerna och två dummiesar och gick sedan en lång skogspromenad. Lite här och där blev det träning i form av linjetag då jag släppt dummiesarna efter vägen. Kastade också dummiear ungefär som markeringar in i täta skogspartier men gick sedan till en ny plats där jag skickade nån av hundarna på ett sök istället. Båda var riktigt duktiga.

Hela promenaden var Vinna mera närvarande än hon brukar. Tror jag får tacka dummiesarna för hennes närvaro…

När vi var på väg tillbaka kom jag på att jag skulle träna vattenigångar över ån. Vinna vill ju ibland inte i vattnet så jag satte hundarna lösa och gick sedan och kastade en markering över ån. Gick tillbaka till Vinna och skickade henne. Vid ån stannade hon. Jag sa inget å när hon inte gick i så skickade jag Humla som hoppade i och hämtade dummiesen mitt framför ögonen på Vinna. Gjorde om samma grej och samma sak hände igen. När Humla sprang och hoppade i så hoppade Vinna i efter men det var såklart Humla som fick dummiesen.

Tredje gången jag gjorde om så kastade sig Vinna i och hämtade dummiesen mycket fint. Humla hade svårt att komma upp för åbrinken men Vinna som är längre och nog kanske har mer kraft hade inga problem att ta sig upp.

Gick nu till en ny plats och gjorde om övningen. Vinna hoppade i direkt och hämtade fint.

Efter detta fick hundarna hålla sig varma genom att springa. När jag kom hem konstaterade jag att det var –2 grader ute. Oups!

Henke kom hem klockan 16. Det var då fruktansvärt halt på vägen eftersom det ju hade regnat natten före och nu frusit på. Vi skulle åka med släp till Ljusdal för på förmiddagen idag ringde jag på en annons för ett bord med fyra stolar. Vi har länge jagat fler stolar till vårt matsalsbord men alltid missat de som kommit ut eller så har de varit för dyra eller legat för långt bort. Nu blev stolarna inköpta så nu ska jag annonsera ut bordet för det behöver jag ju inte…

När vi var tillbaka i Hudik igen rastade jag hundarna och sedan började vi med middag men först blev det en kopp varm och god glögg. Till middag blev det Tacos. Vilken bra dag!!!

Inga kommentarer: