fredag, november 15, 2013

Slut kvar…

Phu! Så var det dags för sista arbetsdagen denna veckan. Idag stod Delsbo Skinnberedning på agendan. En verksamhet som är annorlunda, självklar men ändå såå svår att inspektera… Inläsning fram till fikat och sedan åkte jag och Per. Tillbaka i stan var vi först strax efter 12:30-

Köpte en kycklingmacka som jag slängde i mig innan jag gjorde diverse kontorsjobb fram till klockan 14:30 då jag gjorde helg.

När jag kom hem blev det en lång promenad med hundarna på lite nya marker. Nu Gunilla vet jag var jag ska ta mig hem när jag går efter Blästavägen…. Blinkar Det tråkiga var att när jag var på väg bortåt så började det spöregna och det gjorde det hela resten av vägen så både jag och hundarna var ganska blöta när vi kom hem efter en dryg timma.

Satte genast igång med att måla andra varvet på stolarna. Henke hakade på när han kom hem men sen fick han gå och fixa maten medan jag gjorde klart. Härligt… förhoppningsvis räcker det med två varv så då är det “bara” guldfärgen som ska på också. Får köpa penslar i morgon så kan jag måla klart i morgonkväll för jag tror bara det behövs ett varv med den färgen.

Fläskfilé med champinjoner och bacon i vitlökssås, mycket gott!!! Ikväll tror jag också jag ska unna mig en Irish Coffé efter en 48 timmars arbetsvecka!!!

Tyvärr blev det ingen springning ikväll heller för då regnet kom så kom också halkbanan tillbaka. Det är helt omöjligt att springa efter vår väg i nuläget… Kanske måste köpa dubbskor om jag ska lyckas jogga här ute. Förhoppningsvis smälter dock isen i helgen för i morgon ska det bli 10 grader och sol. Fortfarande inte nån snö så långt ögat kan nå…

Härlig dag efter en effektiv vecka. Nu hoppas jag på en lika härlig helg. Tror att det är dags att tina lite vilt igen… Japp så får det bli. Imorgon åker det fram… Blinkar

Inga kommentarer: