torsdag, november 14, 2013

Halkbana…

Ännu en mycket intensiv dag med inspektioner… Nästa vecka ska det skrivas 17 inspektionsrapporter mellan övriga inplanerade grejer.

Lunchen idag blev sen som vanligt. Hundarna fick vara ute på gården medan jag åt lunch och sedan gick jag en skogspromenad. Det var både grått och tråkigt väder idag och det började regna innan jag var tillbaka hemma. När jag åkte hemifrån spöregnade det..

Klockan 15 hade jag en inspektion inplanerad men den gick förvånansvärt snabbt då det visade sig att de hade betydligt mindre miljöpåverkande moment än vi trott.

Åkte tillbaka till jobbet en stund och gjorde lite administrativt arbete också fram till klockan 17 då det skulle ha arbete på servrarna…

Åkte hem direkt och tänkte att eftersom det var så halkigt på vägen pga regnet så skulle jag köra grusvägen. Fel val! Det var tokhalkigt på vägen och jag fick krypa fram… Jag hade tänkt springa idag men det var ju halkbana på vägen så vi gick en promenad med broddar istället. Tänkte att det ändå kanske skulle gå att springa men se då tog batteriet slut i pannlampan så det var bara att sätta den på laddning så det var helt enkelt inte meningen att jag skulle ut och springa. Tyvärr kommer nog det att innebära att jag inte springer två gånger denna veckan…

Medan Henke gjorde mat så började jag istället måla stolarna i matrummet. En stol hann jag innan maten var klar. Mumsig lax i kräftstjärtssås blev det idag. Mums!!! Man bara måste få ett glas vitt vin när man äter så god mat!!!

Efter maten målade Henke också en stol och jag målade två till så nu är alla stolarna målade ett första varv… Minst ett varv till kommer det att bli och sedan ska guldblommorna målas så det är en del jobb kvar men det blir säkert bra när det är klart.

Framför tvn hann jag också frisera nakna Vinna. Tänk, den hunden är utfälld minst 9 månader / år . Vad beror sånt på?

Såå det blev ingen springning men känns som att vi fick mycket annat gjort istället…

Inga kommentarer: