torsdag, november 28, 2013

Full fart mot helgen!

Full fart på jobbet idag. En inspektion men en massa annat som dök upp hela tiden… Lunchen blev kort så hundarna fick en riktigt kort men dock ändå en skogspromenad Blinkar

Efter jobbet körde vi upp bilen på verkstan, jag skjutsade Henke på krogen och åkte sedan och tog en snabbmåltid i form av hamburgare på Frasses. Efter det körde jag hem och gick en sväng med hundarna men då blev jag på ett rasande humör. Stressade, stirrigar och åt gräs hela tigen. Ja Humla i alla fall… Efter promenaden var det dags att åka iväg till Totohallen för att träna lite lydnad med Anna.

Skulle “bara” köra fotgående och hopp men det blev fotgående, hopp, platsliggning, ställande och läggande under gång, apportering, framförgående samt inkallning. Hmmm

Tog dessutom in en hyperstressad Humla som fick köra fotgående, fjärrdirigering och ställanden, sättande och läggande under gång men det gick väl sådär. Hon var sååååå stirrig och stressad! Inte blev det bättre när vi “lekte” lite agility som avslutning… Blinkar

Blev inte så mycket gemensam träning men hade det inte varit för Anna hade jag aldrig kommit iväg. Var dessutom på bra humör efteråt när jag åkte och hämtade Henke innan vi gjorde kväll…

En varm kopp glögg avslutade kvällen…

Inga kommentarer: