onsdag, januari 01, 2014

Hur lugnt kan man starta ett år…?

Vaknade tidigt även idag men idag somnade jag om och sov vidare till 10-tiden men låg nog kvar ytterligare en timma.

Såg lite tv, satt vid datorn och kollade vad som hänt under natten och åt frukost nån gång efter 12,

Första promenaden med hundarna genomfördes vid 14-tiden  och sedan fortsatte slappandet med lite skidåkning, på tv.

Har köpt en teleskopstång, ni vet en sån som man kan spänna upp mellan två väggar för att hänga duschdrapperiet i. Denna stång spände jag upp i dörröppningen sedan hängde jag en filt över så att det blev helt täckt. På så vis hade jag byggt ett hinder inomhus. Körde hopp alla apellklass och idag hoppade Vinna varje gång. Körde godisskol på andra sidan hindret. Eftersom det gick så bra så började jag även lägga till sitt på andra sidan. Nu j-la ska vi komma över de där tveksamma hoppen….

Körde fjärrdirigering med Humla och sedan också med Vinna

Avslutade med ställande-stadga med Humla. Dvs hon ska stå still fast jag rör mig runt henne. Hon får inte vrida med mig.

Med Vinna avslutade jag träningen med ställande och läggande och idag gjorde hon rätt varje gång. Kanon!!!

Blev en kort promenad på kvällen efter middagen som traditionsenligt blev pizza idag. Inte köpt denna gång utan hemmagjord så nu är julskinkan slut.

Kvällen spenderades med Årskrönikor och årssammanställning i bloggen.

Inga kommentarer: