fredag, januari 31, 2014

Fredag i Stockholm för andra veckan i rad

En av fördelarna med att sova borta när man är på kurs är att man får sovmorgon. Vaknade klockan 7 men slappade i sängen till klockan 07:30 då jag gick ner och åt hotellfrukost. Det är den andra fördelen… Blinkar

Kursen fortsatte idag och jag vet inte om det hängde på föreläsarna eller ämnet men dagen kändes inte alls lika mastig idag. Intensiv även idag men kände mig mycket piggare idag när dagen var slut.

Full fart blev det i vilket fall för kursen avslutades klockan 16 och då var det bara att kasta sig till centralen för 20 minuter senare avgick tåget.

Varje resa detta år har inneburit förseningar så även denna… I Mehedeby stannade helt plötsligt tåget och efter ett tag kom meddelandet att det hänt en olycka. Jag förutsatte att det var ännu ett självmord men tack och lov så var det inte så utan det var två rådjur som fått stryka på foten. Hur det kommer sig att vi blev stående i en timma vet jag inte för två rådjur borde inte vara nått problem för ett tåg men det var vad som meddelandes och det kändes skönt att höra med tanke på alla självmord som varit på järnvägen i Hudiksvall. Hur som helst så resulterade detta i att jag kom hem först klockan 20:30 men det kan man ju leva med… Skönt i alla fall att vara hemma igen och att det är helg!

Inga kommentarer: