torsdag, januari 30, 2014

På kurs i Stockholm

Tidig tidig morgon med uppstigning klockan 04:30, phu!! Avresa och sedan tvärstopp innan vi ens kommit till Söderhamn. Nattåget som avgår 3 timmar före oss stod still på spåret pga växelfel så det var bara att rätta in sig i ledet och ställa sig på kö. Förseningar även på denna resa alltså… Alla resor för vår del har inneburit förseningar…

De körde in lite av förseningen men det blev en joggingtur till kurslokalen när jag väl anlände till Stockholm.

Kursen om förorenad mark som väntade var bra men mycket mycket mastig och det var knappt så att jag kunde hålla koncentrationen vid slutet av dagen.

Klockan 16:30 avslutade vi för dagen. Då blev det en sväng på Hestra och sedan en tur till Hotellet för att checka in och sen hann jag springa ner till Gallerian innan Ulrika ringde. Jag, Ulrika och Karin från Ljusdal träffades och gick på en pub och det blev en Ceasarsallad och ett glas vin till middag.

Tidig kväll, strax före kl.20 gick jag tillbaka till hotellet men slank in i de affärer som hade öppen längst min väg men nån shopping blev det inte…

Tillbaka till hotellet blev det lite tv och slapp fram till 23:30 då jag somnade och sov ända till kl. 07:00. Härligt!

Inga kommentarer: