torsdag, januari 23, 2014

Tillbaka på de gamla jaktmarkerna

På jobbfronten var det lite annorlunda grejer som hände. Dels träffade jag ett företag som ska etablera sig på orten och håller på att leta lokal för tillfället. På eftermiddagen var jag ute på inspektion på Hudiksvalls första fiskspa. Mycket intressant! Promenaden på lunchen var rena energikicken. Solen nådde för första gången i år ner i vår skog. Vit snö, blå himmel och sol, underbart!

2014-01-23 13.25.222014-01-23 13.26.532014-01-23 13.31.03

Även idag fick hundarna hänga med i bilen efter lunch. Tog också med mig kläder, reflexer och pannlampa så efter jobbet käkade jag innan jag åkte hem till Gunilla för att ta en promenad ute på golfbanan. Det hade blivit rejält kallt innan vi kom ut, –16 grader och innan vi kom hem var det ännu kallare som lägst –23 grader.

De hade gjort spår på banan och de hade blivit rejält hårt där de pistat så vi gick på sidan om spåret och hundarna sprang ute i djupsnön på banan. Superhärligt var det!

Jag lämnade sedan Vinna hos Roland och Gunilla innan jag åkte hem för att göra klar bokföringen. Blev jobb fram till midnatt då det strulade lite men nu är det gjort och alla kvitton har kommit.

I morgon väntar Stockholm!

Inga kommentarer: