torsdag, april 24, 2014

Cykling på lunchen och hundträning på kvällen…

Idag tog jag friskvård i anslutning till lunchen. Gick först en kort promenad med alla tre hundarna och sedan tog jag med tjejerna på en cykeltur. Perfekt! Både jag och hundarna fick motion och Neo behövde inte vara ensam så länge… Varför har jag inte gjort så tidigare?

Efter jobbet kom Ingela och Anna och tränade lite hund. Blev stoppsignalsträning, närsök och lite markeringar med skott. Jag tog bara med Vinna å då fick Humla hänga med Henke på en joggingrunda. Jösses vilken bra kondis Humla kommer att vara i…. När det gäller hundträningen med Vinna så konstaterar jag att stoppsignalen funkar hyffsat. Körde markeringar med skott som jag skickade på och blåste stopp. Ibland fick hon komma tillbaka till mig för belöning och ibland fick hon hämta markeringen som belöning. Mycket bra!

Efter träningen beställde vi pizza som Henke åkte och hämtade. Såklart blev det en del hundsnack efter maten också…. Blinkar

När tjejerna hade åkte var jag sååå trött… Somnade i soffan inom en halvtimma.

Inga kommentarer: