söndag, april 27, 2014

Finväder

Hade planerat massor idag både om vädret skulle vara fint och om det skulle vara lite sämre. Nu blev inte nått som jag planerat. Ville flytta staketet vid huset men det fick jag inte så det blev inget med det… Sad

Gick en promenad runt Nordenholm. Det är den längsta promenad som Neo har gått på flera månader. Han var pigg och fick dessutom ett bad efter halva vägen så det kändes bra att han fick lite miljöombyte på sina promenader.

Det Soliga och framförallt varma väder lockade till lite slapp i solstolen. Bikinin åkte fram å hann väl sitta i en halvtimma innan vi fick besök. På med kläder och gofika i trädgården istället.

sol

Rensade i alla fall rabatten som planerat då nu behöver man i alla fall inte skämmas. Nu får växtligheten komma upp lite mera innan jag finrensar det sista.

Åkte en tur till Iggesund för att se Helenas lilla goldenvalp. Sånt är ju inte alls kul men måste man så måste man… Wink

När vi kom hem blev det tacomiddag och sen gjorde vi nummer tre på listan vilket var att spika fast dörr- och fönsterfoder i gäststugan. Det gick raskt så jag tog på mig målarkläderna och målade taket ett varv vilket jag inte hade tänkt att jag skulle göra redan. Skönt! Man skulle nästan kunna säga att jag ligger före tidsschemat. I morgon får jag stanna till och köpa målarfog så att jag kan måla dörr och fönsterfodrerna senare i veckan. Kanske måste jag också måla taket ett till varv vi får se… Måste också sandpappra väggarna lite för det är små små tapetbitar kvar. Sen ska jag måla väggarna ett varv innan vi tapetserar det bara för att förra tapeten satt så dåligt när den var tapetserad direkt på spånskivan. Å så ska det såklart läggas in nytt golv men sen så… Kanske blir så fint att man får överväga att flytta ut… Wink

Kom in igen strax efter kl.21 men då var orken slut så då blev det inget mera jobb att skryta med…

Inga kommentarer: