torsdag, april 03, 2014

Platsliggning med skott

Viktiga möten på jobbet idag. Det går framåt och det flyter på väldigt bra i ärendet om Iggesund hårdkroms förorenade fastighet!

Efter jobbet åkte jag hem och gick en sväng med hundarna. Blev en kortis ner till sjön tillsammans med Henke och Neo också. Kastade in mig lite mat medan Henke gjorde sig iordning för logemöte.

Klockan 17:45 begav vi oss. Lämnade av Henke i stan och åkte sedan ut till klubben för årets första skotträning. Tänkte att jag skulle testa platsliggning med skott med Vinna. Tog även ut Humla och även hon fick ligga men fokus var på Vinna. Första skottet fick hon sittande mot skytten. Andra skottet liggande med skytten bakom. Då vred hon sig och satte sig sedan. Tredje skottet blev liggande igen med mig en bit ifrån. Tittade till denna gång men låg kvar. Nu gick jag längre ifrån och hade henne okopplad och även nu låg hon fint resterande 3 skott. Sista skottet fick hon under fotgående och även det fungerar fint.

Eftersom det var några som missade skjutningen så blev det ytterligare tre skott efter at vi tränat en stund. Då blev det direkt liggande med skytten bakom. Kommer faktiskt inte ihåg om hon sneglade nått mot skytten de skotten.

I övrigt fick hon träna fotgående vilket hon gjorde ovanligt bra! Läggande, inkallning och ställande vilket allt fungerade bra. Hopp-sitt-hopp blev Hopp-ligg-hopp ;-) Hmmm gör om, gör rätt och då blev det hopp-stå-hopp… Hmmm tredje gången gillt blev rätt… ;-)

Provade också en budföring, springa och sätta sig fungerar bra problemet är att hon reser sig när det ska klappas. Måste träna mera på detta!!!

Körde också en apport a´la lydnad och bruks och de fungerade fint.

Humla fick förutom platsliggningen med skott även köra fritt följ, sättande under gång och inkallning med ställande. Körde även en kort Ruta och hopp-apport samt fjärrdirigering. Störst problemmomentet, vittring körde vi dock inte eftersom jag glömt vittringspinnarna hemma. Så kan det gå. Övriga moment gick helt ok!

På vägen hem sprang jag upp på jobbet och hämtade min glömda mobil och när jag kom hem blev det lite jobb ute i gäststugan. Nu är tre väggar i stugan helt rena från tapeter, bara en vägg kvar. Tog bort spikarna från listerna och tog in dem om jag får nått ryck och kommer på att jag ska måla dem.

När jag väl slog mig ner i soffan anmälde jag mig till personalfesten, betalade tillbaka delar av det förskott jag fått i samband med SMID-projektet (smycken i detaljhandel) samt förde över alla SSRK-Hälsinglands tillgångar till Avdelningen. Phu! Full fart hela dagen med andra ord!

Somnade i soffan vid 22-tiden men 22:30 ringde Henke och ville ha hämtning så då var det bara upp och hoppa igen. Stöp i säng när vi kom hem igen.

Inga kommentarer: