tisdag, april 01, 2014

Det gäller att hålla ångan uppe…

Full fart på jobbet idag. Den sista av smyckesinspektionerna genomfördes idag så nu ska smyckena packas och skickas iväg för analys.

Fick in lite radonprover, tog emot en massa vattenprover och ringde diverse samtal om både ditten och datten…

Lunch blev det först klockan 13:30 å då blev den en sväng hem till hundarna. Käkade medans hundarna var ute på gården. Vilade i soffan i 10 minuter och gick sedan en kort skogspromenad. Hundarna fick hänga med i bilen på eftermiddagen.

På eftermiddagen blev det mycket administrativt jobb och först klockan 17:30 blev det hemgång.

Åkte förbi colorama för att titta på tapeter men det blev inget köp denna gång.

När jag kom hem tog jag in sängkläderna som fått torka på torkställningen efter tvätt. Härligt att man redan har börjat kunna hänga ut tvätt.

Gick en sväng med hundarna och tränade lite dirigering. För första gången skickade jag Vinna på ett linjetag, blåste stopp och vinklade sedan både till höger och vänster. Duktig! Märkte dock att hon snabbt fattar att jag kommer att blåsa stopp vilket resulterar i att hon stannar och frågar. Det vill jag inte ha men det kanske är rätt logiskt att det blir så. Trodde dock inte att hon skulle fatta efter bara ett eller två skick… Hon är smart den lilla rackarungen men jag är smartare! Blinkar Tog Humla till hjälp och skickade henne till platsen rakt fram så att det blev lite extra dragning dit. När hon stannade och fråga kallade jag tillbaka henne och sen fick Humla gå igen. Tredje gången jag skickade Vinna så sprang hon hela vägen och då fick hon göra det utan att jag blåste stopp.. Nu vet jag att hon kan stopp och riktningsändring men vi skyndar långsamt. I huvudsak tränar vi bara höger och vänsterskick från en fast punkt och skickar inte på UT först.

Efter den ytterst korta men ändå givande träningen gick jag tillbaka och hämta cykeln och cyklade 5 km med tjejerna. Blev lite kortare idag eftersom vi ju ändå gått en liten promenad och dessutom tränat lite.

Henke fixade mat så jag gick ut i gäststugan och städade upp tapeten som jag rivit samt monterade bort golvlisterna. Ska riva mera och dessutom måla men det måste nog bli lite varmare först… Riva det sista kan jag göra före helgen och kanske kanske kan jag ta in golvlisterna och måla dem inne i förrådet. Då kan jag ju passa på att måla den lilla hyllan som jag tänker ställa in på lilltoan.

Efter maten blev det bakning inför Rallylydnadstävlingen till helgen. Henke fixade ski-pass till skidsemestern men sen var det mesta av orken slut så det blev tv-slapp.

Inga kommentarer: