fredag, april 11, 2014

Ledig dag men mycket gjort

Vaknade alldeles för tidigt men såklart blir det så när man somnar tidigt.

På förmiddagen läste vi ikapp lite tidningar och gick sedan ut och packade släpvagnen med diverse skräp som skulle till tippen, Äntligen är det borta!

På vägen hem stannade vi till på Albert och Herbert och hämtade Konstrottingsoffan som vi bokat. Åkte hem och monterade upp den. Den passade alldeles utmärkt där vi planerade att ha dem. Mydigt! Nu väntar vi bara på värmen!

2014-04-11 17.23.14

Henke bytte till sommardäck på båda bilarna. Jag var in till stan och gjorde några ärenden. Hämtade ut pengar, var och handlade, var på återvinningsstationen med all kartong från soffan och tankade bilen.

När jag kom hem blev det en träningstur med tjejerna. Blev lite allt möjligt. Några markeringar, ett närsöksområde och ett sök hann vi med. Fick dessutom en störning när det kom en fyrhjuling på besök. En trevlig farbror som stannade och tittade lite och pratade jakt. Skoj!

Hundarna var riktigt duktiga och det var bara Humla som visade svaghet på markeringarna. Som sagt, synen ställer till det och nu inbillar jag mig faktiskt att jag ser det i hennes ögon. De är så blanka och frånvarande… Dirigeringar och sök var hon dock kanon på!

Vinna gjorde precis samma övningar och löste dem alla mycket fint!

På kvällen blev det grillad oxfilé och invigning av trädgårdssoffan, packning och hann dessutom med en vila eftersom jag fick så ont i skallen. Nu väntar sängen för i morgon blir det en tidig morgon!

Inga kommentarer: