måndag, oktober 13, 2014

En joggingtur i veckan

Springningen har gått allt annat än bra den senaste tiden. Eller springningen har väl gått bra men jag har däremot inte tagit mig ut så många gånger som jag velat. Förra veckan och förförra veckan har det bara blivit löpning en gång/ vecka. Har ju som mål att minst 2ggr i veckan ska jag ut och så träning med Linus en gång i veckan. Nåväl nu har det altså blivit löpning en gång och träning en gång å det måste vi ju ändra på. Startade därför veckan med en löptur redan idag. Henke hängde med och han har inte sprungit sedan tjurruset så målet var bara att springa genom byn och tillbaka, 3,6km. Kändes så himla bra inledningsvis så jag gasade på och blev rejält trött på slutet. Sprang ifrån Henke och trodde att Humla skällde bakom mig innan jag insåg att det var min luftrör som pep. Hmmm men tiden blev den bästa någonsin då jag sprang sträckan på 18,50 med en kilometertid på 5,13. Nu är det ju nästan så att jag måste sätta upp ett mål att jag ska klara sträckan på en kilometertid på 5 minuter. De första gångerna som jag sprang efter semestern så sprang jag denna streckan på drygt 23 minuter. Snacka om förbättring på två månader!

Runkeeper Runkeeper 2

Efter denna urladdning och en intensiv dag på jobbet orkade jag faktiskt inte göra nått vettigt. Duschade, gjorde jordärtskocksoppa med bacon till middag och slappade i soffan med Vinna resten av kvällen.

Inga kommentarer: