onsdag, oktober 15, 2014

En tripp till Gävle och skadad fot

Idag stod det Gävle i kalendern. Där väntade en kurs i Markföroreningar i samband med fysisk planering. Heldag på länsstyrelsen tillsammans med andra inspektörer och planhandläggare i länet.

När jag kom hem gick jag upp på jobbet och mätte lite cesium så det blev ännu en lång arbetsdag 7-18.

När jag kom hem hade Henke redan gått med hundarna och dessutom dammsugit så det var bara att börja med maten.

Blev sittande vid dator på kvällen och kom på att jag skulle gå ut i köket. Mitt ena ben hade somnat och det kände jag när jag steg upp men jag var ju på väg så jag hann inte bromsa innan jag ställde ner foten igen som var hängande så jag trampade helt fel. Foten vek sig och jag drösade i backen. Fram med kylpåse och bandage och lindade foten hårt samt la den i högläge. Onödigt onödigt!!!

Kommer nog inte att bli någon mera löpning den här veckan som det ser ut nu.

Inga kommentarer: