lördag, oktober 25, 2014

Vinterförberedelserna fortsätter

Natten har varit lugn och vovvarna har sovit hela natten. Efter en lugn start på morgonen så tog vi en långpromenad runt Nordenholm.

Snabb planering för kommande två veckors meny å sen åkte vi och handlade hinnan vi åkte hem och började ta tag i dagens arbete. Temat får anses vara “Inför vintern!”

IMG_20141025_195631

Henke bytte till vinterdäck på både bilarna och spolade av dem från all lera. Jag vände trädgårdslandet vilket inte blev av i fjol vilket resulterade i att vi inte hade något land i år. Tungt jobb som ändå gick snabbare än jag hade förväntat mig. Städade gräsmattan för hundhögar och vinterisolerade björnbärsbusken och vinrankorna. I morgon tar vi tag i det sista…

Till middag blev det Tacos och sedan fick jag ordentligt ont i skallen så tyvärr blev inte natten så rolig då jag mådde ordentligt dåligt men till sist fick vi bukt med skallen men då var det tyvärr morgon och hög tid att stiga upp.

Inga kommentarer: