måndag, maj 09, 2016

Att återgå till vardagen

Efter en härlig helg i Skåne var det nu dags att återgå till ordinarie vardagsbestyr igen. Hade ansökt om ledighet idag men det glömde jag bort sista veckan så jag bokade in inspektioner denna dag vilket innebar att det bara var att ta tjuren vid hornen och åka till jobbet. Eller åka och åka…. Eftersom det var så fint väder så beslutade jag mig för att cykla till jobbet istället.

Inspektion på förmiddagen och sedan gick jag ut och käkade lunch med kollegorna innan jag cyklade hem till tjejerna och gick en promenad. Fint väder gjorde att jag sedan cyklade även på eftermiddagen. Först direkt till en inspektion och sedan tillbaka till jobbet. Efter jobbet cyklade jag såklart hem och då hade jag cyklat 3,5 mil idag. Bra jobbat Chatrin!!!

Jag och Henke gick iväg med tjejerna runt byn efter at först ha förberett en sallad till middag. Väldigt härligt väder idag också! Vi gick 5km och sedan blev det middag och då såg lite av hockey VM, matchen mellan Sverige och Tjeckien men som jag uttryckte det till Henke “Jag vet inte hur jag ska hinna äta upp maten innan jag somnar” så förstår ni kanske att jag inte hann se så mycket innan jag somnade in djupt i soffan. Henke måste också ha somnat senare för han väckte mig och då var klockan 00:30.

Inga kommentarer: