lördag, maj 28, 2016

WT-utbildning i Rättvik

Upp som en vanlig arbetsdag. Klockan skulle ha ringt 05:50 men jag sov dåligt så jag vaknade till vid 05:40 och steg upp då. Tog en dusch, klädde mig och gick en liten rastning med tjejerna innan Anna hämtade upp mig vid 06:15. Åkte ner till Söderhamn och gick in och köpte frukost på Mc Donalds. Tobbe och Kajsa anslöt nu och sedan hämtade vi upp Heléne i Bollnäs så tre bilar styrdes mot Rättvik.

Anlände klockan 9, rastade hundarna och sedan började WT-kursen med Peter Flinck. Vi hade Teori/frågestund och genomgång på förmiddagen. Höll till ute hela tiden.

DSC_2182bDSC_2184b

Till lunch blev det sallad i det fria och på eftermiddag genomfördes två “stationer” där alla fick testa att agera och sedan analyserades varje ekipage.

DSC_2188b

Vinna fick göra båda övningarna. Den första bestod av en markering som kastades, sedan en kort transport för att skicka från en lite annan vinkel. Hon löste uppgiften bra men efter att ha lämnat av apporten och när jag tog fram kopplet så hoppade hon upp på mig.

Den andra stationen bestod av en enkelmarkering och en dirigering. Den löste hon också bra men även nu hoppade hon på mig. Detta är ett nytt problem men förmodligen hänger det samman med att hon är lite taggad efter den långa vilan.

DSC_2189bDSC_2193bDSC_2197bDSC_2199bDSC_2200bDSC_2205bDSC_2206bDSC_2207bDSC_2208bDSC_2210b

Klockan 18:30 avslutades dagen och då åkte vi och checkade in på campingen. Åkte sedan och handlade frukost och köpte pizza på vägen hem. Vi råkade hitta Pizzerian som vunnit Nordiska mästerskapen i pizzabakning så vi var alla väldigt nöjda med våra pizzor.

Kvällen spenderades med tv, prat, vin och godis/chips.

Efter en kort rastning av hundarna så gjorde vi kväll vid 00:30-01:00.

Inga kommentarer: