onsdag, maj 18, 2016

Inställd träning

Idag efter jobbet hade vi planerat att träna hund klockan 17. Nu var det väldigt kallt när jag var hemma på lunch och gick med hundarna vid 14-tiden å när det dessutom började spöregna vid 16-tiden så beslutade vi oss för att ställa in. Istället blev det jobb fram till 17:30 å sen gick jag ut en promenad med tjejerna. Tog med mig några dummiesar, tog på mig regnkläder och stövlar och promenerade iväg. Gick en bit efter vägen, gick sedan ner på täkten och fortsatte ut mot andra änden av sjön där jag aldrig gått på sommaren tidigare. Det visades sig vara ordentlig myrmark och ganska blött men full möjligt att träna på. Gick dessutom ner till åmynningen. Kastade över två dummiesar som Vinna sedan fick ta. Hon fixade det men det var inte nått långt avstånd men det blev i alla fall lite dirigeringträning.

Kastade sedan ut två dummiesar mot en vassö. De fick sedan Humla ta och det var såklart inga problem.

Blev altså lite träning på egenhand trots allt…

Inga kommentarer: