torsdag, maj 05, 2016

Mot trevligheter i Skåne

Uppstigning vid 07:30 för att packa och inleda den långa resan mot helgens aktiviteter. Vid 9:30 kom jag iväg och redan i Njutånger började det krylla av polisbilar men ingen stoppade mig Winking smileNär jag kom till Stockholm blev det dock stopp men inte pga poliser utan den täta trafiken. Det försenade mig nog minst en timma men jag hade en spännande ljudbok så det gjorde inte så mycket.

20160505_123414

Gjorde ett stopp utanför Linköping då jag tankade, käkade och rastade Vinna. Resten av resan flöt på väldigt smidigt utan incidenter eller stopp.

Anlände till Ankhult och Anette och Olas fritidshus klockan 19 och då blev det en promenad i skogen. Hundarna accepterade varandra direkt och trots att Vinna fick gå i koppel när alla andra var lösa så var det inga problem.

Ola hade ordnat en god Gulaschsoppa och bjöd också på ost, kex och kallskurna delikatesser.

Förvånade mig över hur pigg jag var trots den långa resan. Vi satt uppe och pratade och drack lite vin fram till 00:30 då vi kröp till kojs för att vara pigga inför morgondagens aktiviteter.

Inga kommentarer: