söndag, maj 08, 2016

Hemresa

Vaknade redan vid 7-tiden. Duschade, packade och gick sedan en promenad med Vinna i de skånska bokskogarna. Gillar dem starkt och kommer def. att sakna den terrängen.

20160508_09394720160508_09413120160508_094145

Tog avsked av Anette och Ola och Catarina för denna gången och kom iväg strax efter klockan 10. Tur att jag hade en bra bok för resan gick riktigt smidigt och lätt. Lars Kepplers “Paganinikontraktet” var underhållningen på denna resan.

Som vanligt var det mycket trafik i Stockholm, vid Södertälje bland annat och vid Linköping var det mycket poliser med blåljus men de körde i motsatt riktning. Vet inte om det hänt nått eller om det var någon form av kortes för det kom samtidigt några svarta stora bilar på rad.

Tyvärr missade jag precis valpningen hos Zandra som jag planerat att vara med på. 8 wachtelvalpar blev det denna gång och valpningen hade satt igång redan vid 15:30 och var färdig en halvtimma innan jag passerade Njutånger strax efter klockan 19.

Packade upp, gick en promenad och åt lite te och ost och kex innan jag gjorde tidig kväll strax efter klockan 22.

Inga kommentarer: