onsdag, januari 18, 2017

Bilen till verkstad och lång promenad

På vägen till jobbet tankade jag bilen och sedan var jag på jobbet i två timmar. Hundarna fick följa med och vara i bilen medan jag jobbade idag för direkt efter jobbet så åkte jag ut till verkstan ute i Stenberg. Där lämnade jag bilen som ska åtgärdas efter krocken i början av december. Tog med hundarna och tanken var att jag skulle promenera in till stan, eller möjligtvis upp till Voith å så skulle Henke möte upp mig med bilen. Men det var så härligt väder, sol och nollgradigt så jag bestämde mig för att gå hela vägen hem. Det tog runt 2 timmar och visade sig vara en sträcka på 1,1 mil.

När jag kom hem körde jag igång ytterligare en maskin tvätt, gjorde lunch och käkade det och la mig sedan och vilade.

På kvällen skulle Henke ut och käka så då passade jag på att äta Pitepalt.

Inga kommentarer: