fredag, januari 13, 2017

Happy Birthday to me

Bild kommer

Tjugondag knut å min födelsedag idag. Fick ett meddelande på förmiddagen om att jag skulle få besök vid 13-tiden. Passade då på att dammsuga och röja lite här hemma och gick sedan ut en promenad med vovvarna. Klockan 13:30 dök Stina, EvaLotta och Per från jobbet upp med en present. Kul med fikabesök och en riktigt må bra present med massor med grejer fick jag. En låga med bilder på mig och hundarna som var fylld med mousserande vin, rött vin, godis, en tidning, kakor, doftljus, strumpor, en hoddie, tandborstar till hundarna och en massa annat.Tur att man har de bästa arbetskamraterna! De stannade på fika till klockan 15 å då var det hög tid för mig att sätta fart för vi skulle ju ha gäster på trerätters middag.

Välkomsdrink med champagne, chrostini med en röra på soltorkade tomater, philadelphiaost och svartpeppar.

Förrätt: Min favorit räk- och laxtårta med vitt vin

Efter det tog vi en paus från ätandet och kröp ner i spabadet en stund.

Till varmrätt blev det parmainlindad oxfilé med en balsamikosås och en svampkräm och klyftpotatis

Till efterrätt blev det min favorittårta: Delsbotårta

Praktiskt när gästerna även kan ha med hundarna så de inte behöver avsluta kvällen för deras skull. Trots 4 hundar i huset så märktes de inte av efter att de väl hade stimmat klart precis när de kom. Labbarna ska komma och hälsa på en helg i början av februari.

Kvällen avslutades vid midnatt å då fick jag ont i skallen så la mig i soffan ett tag. Efter ca en halvtimma hade den gått över å då var jag såklart pigg så jag somnade inte förrän efter 3.

Inga kommentarer: