måndag, januari 23, 2017

Operation och skidåkning

Idag var det dags att åka upp till veterinärerna i Delsbo. Förra året vid den här tiden så opererade de bort tre tumörer från Humlas juver. Det fick väldigt bra och analys visade att de inte var elakartade. I höstas kom en knöl tillbaka å nu hade den växt så mycket att Humla börjat slicka på den. Tänkte att det då var läge att göra något åt den.

Jag skjutsade Henke till jobbet och åkte sedan till Delsbo. Jag misstänkte att det inte skulle ta så lång tid så jag tog med skidorna. Efter att ha lämnat in Humla och pratat med vännerna på kliniken så bytte jag och och åkte ner på Stömnesjön. Där finns spår där man får ha med hund.

2017-01-23 09.41.37

Tänkte åka bara åka en liten sväng men det var så härligt att jag åkte runt hela sjön. Total sträcka från bilen blev 1,2 mil så jag och Vinna kände oss nöjda när vi åkte tillbaka till kliniken för att hämta Humla. Stannade först till och köpte lite gosaker till Ingela som tack för all den hjälp med råd som jag fått.

Humla var pigg så fort vi kom hem. Hoppade upp i sängen efter att först ha ätit mat. Även jag och Vinna tyckte att det var skönt att slappa lite när vi kom hem.

När Henke kom hem så gick vi en promenad. Henke gick en lite längre med Vinna medan jag gick lite kortare med Humla och vände om och gick hem och satte igång med maten istället.

Inga kommentarer: