måndag, maj 20, 2019

Arbetsdag heldag men ändå halvdag

Eftersom jag vid två tillfällen var inne och jobbade trots att jag hade semester så hade jag liksom redan jobbat fyra timmar när jag åkte in till jobbet.

Började med att ge Esset mat, Henke rastade Humla och Vinna och gav dem mat. När Esset var äten och rastad så åkte jag in till jobbet. Tanken var att ha möte mellan 10-12 men det blev jobb även mellan 8-9 sedan tog jag paus och rastade hundarna och gick ner till tekniska för att Vinna skulle få träffa Tobbe eller om det var tvärt om… Esset drog iväg på egen hand från Räddningstjänstens del av byggnaden till Tekniska utan betenkligheter och charmade alla i sin väg såklart.

Mötet blev bra och sedan blev det jobb hemma en timma på eftermiddagen så med de innestående timmarna från förra veckan så blev det heldag idag.

På eftermiddagen blev det en promenad med tjejerna och som vanligt körde Esset till kvällröj på kvällen. Jag har verklige glömt hur bitiga valpar är eller så har jag fått en ovanligt bitig en….

Inga kommentarer: