torsdag, maj 02, 2019

Ordentligt bakslag

Vaknade till en grå och tråkig dag med lätt regn. Glad över att det inte snöade i alla fall.

På förmiddagen satt jag i möte i ett rum utan fönster eftersom vi rullat ner en duk för fönstret. Fick ett infall att jag skulle titta ut och såklart fanns det en anledning. Fy, det verkligen kräksnöade! Kallt som tusan blev förmiddagspromenaden med tjejerna och blöt blev jag.

På  lunchen var jag duktig och bytte om till löparkläder. Själva löprundan gick bra men det var nog topp två oangenäma rundor sedan jag började springa i september. Fy vilket vidrigt väder. På vissa ställen hade det hunnit bli nästan 0,5 dm snö. Tur att man kan ta en varm dusch efter en sån runda. Jag kom inte ut förrän 13:30 så lunch intogs när övriga kom upp för eftermiddagskaffe.

Efter jobbet blev det en kort promenad. Henke var borta på avtackning av en kollega som slutar och jag tog tjejerna på en promenad och sedan lagade jag mat och åt den.

Henke kom hem vid 21-tiden och då såg vi dokumentären om Billy Fagerström som mördade Tuva Moberg utanför Forsa för ett par år sedan.

Inga kommentarer: