måndag, maj 13, 2019

Första valplediga dagen

Steg upp klockan 8 och gav Esset mat och sedan var vi ute på gården och krattade lite.










Har också försökt börja klicka in hennes namn. Borde dock behöva något som klickar in det hos mig också för Esset faller sig inte riktigt naturligt men nu får jag se till lära mig. Hon ska heta Esset men kanske kallas hon Essie vi får se.

När hon sover så sover jag. Fortfarande lite “bakis” känns det som dessutom lite lätt huvudvärk.
Efter lunch blev det en skogspromenad runt huset. Det var en väldig vart på Esset som gick lös hela tiden medan tjejerna får vara kopplade.

Lastade sedan in dem i bilen då jag måste ta en tur till jobbet. Tydligen vill SVT göra ett inslag om ett av mina tillsynsobjekt så jag måste till jobbet en sväng idag och säkert också i morgon. Såklart tog vi chansen och lät Esset träffa lite andra människor i annan miljö. Inga problem sa hon! Kul!!!
Väl hemma så var Esset såklart trött så då blev det vila igen och jag passade på att käka och vila jag med.

När Henke kom hem gick vi promenaden genom byn. Första preparerade jag dock ett sök till Vinna och Humla som de fick dela på efter promenaden då Esset fick sitta “passiv” i husses knä. Jag hade lagt ut 11 dummiesar. Humla tog in 4 resten tog Vinna in som bara njöt som tusan! Duktiga duktigt Vinna!!!

Praktiskt nog så somnade Esset efter detta å då lagade vi middag och käkade Ceasarsallad idag.
På kvällen var det röj med valp fullt ut. Bitig som tusan! Tyvärr lyckas hon inte charma tjejerna än men det kanske kommer.

Blev en bättre planerad kväll idag. Fullt ös fram till kl 22:30. Då blev det mat och rastning och sedan somnade Esset snabbt när vi la oss.

Inga kommentarer: