torsdag, maj 23, 2019

Väderomslag

I morse väckte Humla oss klockan 3 för att hon behövde gå ut och bajsa. Väckte oss på nytt klockan 5 av samma orsak. Hon har det jobbigt med bajseriet nu… Dessutom är det väldigt löst när det väl kommer.

Igår var det 19 grader och strålande sol. En riktigt härlig dag som vi spenderade stora delen på gården. Idag, regn och bara 6 grader. Vilken skillnad!!!

Var så dåligt väder att jag bestämde mig för att fokusera på jobbet så jag åkte till kontoret. Hundarna fick sitta i bilen medan jag gick in och började skriva inspektionsprotokoll från förskoleinspektionerna i Nordanstig. Rastade hundarna en kortis vid 9:3 och skrev sedan vidare fram till 12 då jag tog med hundarna på en skogspromenad. Tack och lov var det uppehåll just då. Esset sprang lös och bar pinnar mest hela promenaden.

På eftermiddagen blev det ytterligare lite jobb hemma men stannade också till och vägde Esset på vägen hem. På 11 veckorsdagen väger hon nu 7,2 kg och jag mätte henne till 31 cm.

Hade tänkt lägga ett sök till tjejerna men det var så kallt och blött så vi hoppade det.

Inga kommentarer: