tisdag, maj 28, 2019

Första dagen på plats

Vaknade som vanligt tidigt så kloka 07:00 bytte jag om till löpkläder och drog ut på en löprunda. Sprang i knappt 20 minuter och vände sedan och sprang hemåt. Trots att jag kom iväg så tidigt så hade det hunnit bli 27 grader och det var enormt jobbigt att springa. Turen gick dessutom över en sandstrand men på vägen hem promenerade jag över den så man blev antingen blöt eller väldigt sandig.

Väl på rummet slängde jag av mig löpkläderna och tog på en bikini och dök ner i poolen. Guuud så skönt! En liter vatten och sedan hade Henke kommit upp och vi kontaktade mamma och pappa och Lasse och Birgitta för att gå och äta frukost.

Jag och Henke gick och mötte upp mor och far och passade samtidigt på att leverera de taxfreevaror som vi handlat åt dem då deras flygbolag “Norwegian” inte hade någon taxfree. Då handlade vi istället deras varor på nedresan å så får de packa ner grejerna i resväskorna på hemresan.

Massor med mat till frukost och sedan upp på rummet för att smörja in sig för att skydda sig för en heldag i solen.

Vi solade och badade fram till lunch. Då gick vi upp på rummet och bytte till torra kläder innan vi gick för att äta. Vitt vin och buffé såklart. Hade tänkt ta sallad med det blev nog det mesta förutom sallad.

Efter lunch blev det en halvtimmes vila på rummet och sedan träffades vi vid poolen igen. Pappa blev dålig så vi följde med dem upp till rummet. Efter lite vätska och vila så gick det dock över tack och lov.



Vi solade ytterligare en stund på eftermiddagen men vid 17 gick vi upp på rummet och duschade och gjorde oss färdiga för att träffas på vår balkong och dela en flaska bubbel. Vår balkong visade sig vara den enda som inte ha ett heltäckande betongräcke utan istället ett luftigare gallerräcke så det var lite luftigare att sitta på vår balkong. Dessutom hade vi bunkrat upp med några flaskor bubbel för veckan så det passade bra.

Middag intogs som vanligt på restaurangen och sedan väntade ett uppträdande med lite olika kända låtar. Helt ok men inte alls samma klass som sist vi var här.

Vi rundade av kvällen vid 23-tiden och då blev jag och Henke sittandes på balkongen en stund innan sängen väntade.

Inga kommentarer: