söndag, maj 05, 2019

Avundsjuk!!!

Tidig men lugn och skön morgon. Jag och Vinna tog en förfrukost till nyhetsmorgon. Det har blivit en tradition att vi tar en kopp kaffe och delar på några kardemummaskorpor ihop.

Efter den riktiga frukosten tog vi en promenad genom byn. Fint men lite kallt och blåsigt. Tillbaka på gården började jag kratta framsidan och sedan drog vi fram husvagnen. Den måste besiktigas i i vår innan vi kan köra med den men nu är den i alla fall framtagen.

Hundarna slumrade i rabatten. Första låg Vinna och sov där och sen när hon lämnat den fina platsen så somnade Humla där.

Precis när vi krattat hela framsidan och beskurit äppelträdet och en buske så började det hagla så vi tog tillflykten in i huset. Klockan var över 14 så vi var ordentligt hungriga och tog en liten varmkorvslunch och slappade en stund.

På eftermiddagen gick vi en skogspromenad med tjejerna men först la jag ut ett sök och några dirigeringar.

Å vilken glädje hon tjejerna. Humla tycker det är kul och blir stressad som tusan men Vinna, där fanns bara glädje och arbetsvilja. Lilla underbara Vinna!!!











Till middag blev det lax i kräftsås och dessutom en efterrätt med Gino och glass. Mums!

En riktigt bra helg men oj vad jag är avundsjuk på alla som delar bilder på träningar och tävlingar med hund. Fina resultat i alla möjliga discipliner och här sitter jag och kan varken träna eller tävla. Men jag är inte bitter…. Jag hoppas bara att min tid kommer igen….

Inga kommentarer: