fredag, juni 14, 2019

Hektisk dag

Började med att sitta hemma och jobba från 06:30. Korrekturläste skrivelser som jag gjort i veckan å det var en hel bunt. Till fikat var jag dock på jobbet idag. Då hade hundarna varit ute lite på gården men regnet vräkte ner så det var  inte skoj för mig att vara ute. Tack och lov så hade regnet upphört till lunch då tjejerna fick komma ut på en skogspromenad.

Tyvärr påträffade man den försvunna mannen död idag. Tragisk död men ändå vad skönt att han återfunnits.

Jobbade på och hade tänkt gå hem senast klockan 16 då det känns som att det varit en lång vecka med mycket jobb men då det kommit in radonprover så blev jag kvar till närmare 17.

Blev en promenad med tjejerna när jag kom hem. Nu hade vädret blivit betydligt trevligare. Esset var rätt speedad och jag som var så slut. Stängde av telefon för att försöka koppla av helt ikväll och det visade sig vara ett bra drag då det skedde ett dieselutsläpp ute i Stocka hamn. Jag hade verkligen inte mäktat med något mera jobb den här veckan. Dessutom kan jag inte lämna Esset ensam hur mycket som helst.

Nu ska det bli skönt med helg då det dessutom ser ut att bli riktigt fint väder.

Inga kommentarer: