onsdag, juni 05, 2019

Sommarvärme

Jag tror bestämt vi tog med oss delar av Cypernvärmen tillbaka till Sverige för idag var det riktigt härligt väder.

Henke rastade Vinna innan han åkte till jobbet och sedan när jag steg upp så tog jag en kopp kaffe ute på altanen. Härligt väder redan från morgonen å då spenderar jag gärna några timmar ute på gården. Idag blev det rensning av tre av fyra pallkragar innan vi gick in och tog vår förmiddagsvila.

Vid lunch åkte jag in till stan med Vinna och Esset. Bilen skulle in på verkstan för att gå en ny kontakttill draget så jag passade på att gå en promenad vid Dollarstore och dammen på Sofiedal medan det fixades.

När bilen var färdig åkte jag och handlade och åkte sedan hem och vilade med hundarna.

När Henke kom hem från jobbet så gick vi en skogspromenad där Esset och Vinna kunde gå lösa större delen av tiden. Den sista biten fick dock Esset åka ryggsäck.

På kvällen blev det grillat, vädret är helt underbart och vi åt såklart ute på altanen eftersom vädret är helt underbart just nu.

Tyvärr fick jag huvudvärken från helvetet och det var tur att inte labbarna kom redan ikväll

Inga kommentarer: