måndag, juni 03, 2019

Hemresa

Hemresedagen blir ofta lång. Först frukost och sedan väntan på buss och fix med mamma och pappas rum.

Åkte sedan till flygplatsen 9:30 och kom fram ca 11. Det flöt på bra men innan man passerat alla kontroller och anhalter hade det ändå gått nästan en timmar. Planer skulle lyfta stra efter 13 så vi hann i  lugn och ro gå igenom taxfreen och ändå sitta en stund vid gaten.

Planet lyfte i hyffsad tid och även denna gången hade vi medvind så flygresan varade i mindre än 4 timmar. Även denna gången fick jag ont i huvudet men såg ndå en bra film på flyget “A Star is Born”. Landningen blev lite vinglig med lite gropar men tack och lov bara precis den sista biten in över Arlanda.

Lång kö till passkontrollen och även denna gången buss från flyget. När vi kom till väskbandet är den första väskan jag ser min. Har väl aldrig hänt?!!! Snabbt gick det så vi hann med första bussen till hotellet. Gick på toa och åkte mot Hudik.

Soligt och varmt i Stockholm men snabbt slog vädret om och det blev skurar till och från. Vi stannade till och kökade middag på Gävlebro och sedan åkte vi raka vägen hem. Kom så pass tidigt att vi hann ut till Idenor för att hämta Vinna innan vi åkte hem.

Väl hemma blev det en kort promenad med Vinna, uppackning och körde igång en maskin men sen somnade jag på stört vid midnatt.

I bilen på vägen hem hann jag i alla gall stämma av att mamma och pappa kommit fram till Larnaka och letat sig fram till gaten så de var på god väg men kommer inte att anlända hemma i Piteå förrän vid 2-3 tiden i natt.