söndag, juni 16, 2019

Tjännadagen

Fint väder även idag. Har sovit rätt ok men såklart vaknat så fort jag vänt mig. Smärtan är värre idag men det beror nog mest muskelsmärtor nu tror jag.

Började i alla fall med en kopp kaffe på kullen. Soligt och riktigt varmt redan klockan 8 på morgonen. Esset fortsätter att sova bra. Hon har från första natten alltid sovit hela natten men vaknade lite tidigare från början, idag sov hon till 7.30 när Henke steg upp.





Efter frukost, dusch och småfix så åkte vi ner till Enånger kl.10. Där väntade Tjännadagen på Tjännavallen i härligt fint väder. Gudstjänst, kolbulle och Enångertårta, tipspromenad, lite lotteri och dessutom underhållning med Ulrika Beijer. Trevlig dag i skönt väder. Vinna och Esset fick bada ett par gånger också eftersom det var så varmt.




Kaffe och Enångertårtan tog vi nere i Änga vid 12-tiden istället.

Strax efter klockan 15 åkte vi hem och slog oss ner framför tvn för att se matchen mellan Sverige och Thailand i fotbolls VM. Sverige vann med 5-1 och jag sov hela andra halvlek.

När jag vaknade tog jag med Vinna och promenerade bort till Talgen där hon fick apportera lite i vattnet. Hon var väldigt glad och duktig förutom när jag försökte skicka henne över vattnet. Då var det stopp…

Väl hemma blev det Pizzamiddag och senare på kvällen fick Esset träna lite på baksidan. Blev ingångar och stanna kvar idag.

Inga kommentarer: