söndag, juni 30, 2019

Ledig dag…?

Lite skönt att vakna hemma. Släppte ut Esset en sväng vid 7-tiden men sedan somnade vi om och sov till 8 i alla fall.

Skulle ta min kopp kaffe ute på kullen i lugn och ro men Esset är lite spökig just nu. När hon började gruffa in mot skogen så trodde jag att det var duvorna hon gruffade på men då knakade det till och precis utanför staketet passerade tre rådjur. Nu blev det fart på Vinna också.

När lugnet lagt sig igen så bytte jag lampor i lyktstolparna. Två lampor hade gått under helgen så i går kväll när det var mulet var det riktigt mörkt och höstlikt.

För att Vinna skulle få vila lite så tog jag upp Esset i knät. Då slappnade hon av så bra att jag kunde klippa alla klor utan problem. Så länge har hon aldrig varit stilla.

Efter frukost så blev det en liten promenad och sen dammsög jag huset medan tjejerna var ute på gården och munhöggs.

När jag väl slog mig ner igen så somnade tjejerna å då hann jag uppdatera bloggen med alla bilderna från Cypern så äntligen är jag ikapp med den igen.

När Henke kom hem så gick jag och la spår till tjejerna som var riktigt duktiga. Esset bryr sig inte om belöningen vid spårslutet utan är helt fokuserad på att spåra. Hon kommer nog att bli duktig men möjligen lite snabb.

På kvällen beställde vi Kinamat och såg lite tv. Esset hade röjjarkväll och hann med det mesta.



Vinna däremot njöt av sin skönhetssömn uppe i soffan. Så enormt avslappnad och söt hon är.

Inga kommentarer: