tisdag, maj 12, 2020

Dag 2 löprunda 2, cartrophenspruta nr 2…

Full rulle på jobbet idag också. På förmiddagen var det mycket möten och sen drog jag och Maggan iväg på en löprunda. Eftersom Henke var hemma så blev det för ovanligheten skulle en löprunda utan hundar vilket innebär avsaknad av draghjälp men också avsaknad av kisspauser. Phu! Kändes ändå bra tycker jag…

Efter lunch var jag iväg på inspektion och sen blev det lite skrivarbete innan det var full dag.

På förmiddagen var Henke till veterinären så att Vinna fick sin andra cartrophenspruta. Hon är som sagt väldigt seg nu och det känns inte bra men hon “lurade” mig i fjol så jag ska inte dra några förhastade slutsatser. Skendräktighet och ev känningar i ryggen när cartroheninjektionerna gått ur kroppen kan också spela in.

På eftermiddagen åkte Henke upp till Sundsvall och hämtade husvagnen som nu är servad och klar för säsongen.

När jag kom hem från jobbet blev det en promenad med tjejerna. Efter en dryg kilometer blev det ett stopp då de fick turas om på ett sök med 6 dummiesar.

Jag la sedan ut ett nytt sök i ett intilliggande området och gick en till promenad på ca 1 km. Sen fick de dela även på det detta sök som alltså skickades från det håll det INTE lagts ut ifrån. Inga problem! Esset är snabb som en vessla medans även detta går segt för Vinna men oj vad hon ändå ser glad ut och gör allt rätt men inte så fort bara…

Efter maten blev det lite rallyträning i hallen. Esset fick fem moment från nybörjarklass som ska läras in och Vinna fick fem moment från avancerad klass.

Essets moment:
 Funkar fint, i alla fall med godis i handen.
 Detta är hon duktig på så det räknar jag med att hon kan.
 Klurigt. Ställer sig men vill gärna sätta sig direkt igen. Uthållighet i stået måste tränas.
 Detta klarade hon direkt utan problem
Egentligen inte så svårt men hon vill gärna slå ner rumpan så detta måste vi jobba vidare med.

Vinnas moment:
Favoritmoment och inga som helst problem.

Funkar också fint

Lite klurigt, fixar det ibland men vänder fel ibland eller vill hellre följa med mig.

Ska egentligen inte vara några problem men vill göra gå fot med mig numera så hänger med trots att jag sagt stanna. Nötte lite och sen tror jag att det satt...

Detta kan hon man ställer sig lite snett men godkänt.

Idag för ett år sedan, eller egentligen mitt i natten men bilden togs på morgonen när vi sovit några timmar. Här var hon inte mycket för världen...



Inga kommentarer: